Instructor of Beginners

The Instructor of Beginners helps archers of all ages being introduced to archery in clubs, camps, schools and unorganized activities

Training

Instructor of Beginner Archers workshop

  • Planning a Practice
  • Analyzing performance—5 steps of shooting
  • Support in training—safety, equipment, etc.
  • Teaching a coaching session
  • Managing a program— facilities, safety, etc.
  • Making ethical decisions

Evaluation

1. coach evaluation will take place during the same weekend of the workshop

2. the evaluation component of Make Ethical Decisions will be a separate national on line system

3. A portfolio will be developed that includes:

  • Making Ethical Decisions on-line test results
  • Emergency Action Plan
  • Observation Plan
  • Practice Plan
  • Direct observations by a Learning Facilitator during a workshop
  • Observations from parents and participants
  • Observations from Club/Program administrator
  • Self assessment

Candidates will have the opportunity to present severl mini-lessons, presentations and demonstrations during the workshop, and to observer interventions durig shooting as well as participate in discussion of case studies

Les candidat(e)s auront l'occasion de présenter plusieurs mini leçons / présentations / démonstrations pendant l'atelier, et d'observer et d'intervenir pendant le tir, ainsi que d'interagir pendant les études de cas.

Support to athletes in training/Fournir un soutien aux athlètes à l'entraînement

  • Ensurte that the practice environment is safe— candidtidates will diagrm the reange identifying the safety measurs and factors/S'assurer que l'environnement de la séance est sécuritaire - les candidat(e)s font un diagramme du terrain, en soulignant les mesures et facteurs de sécurité.
    • candidates check the shooting line and ensure that the practice environment is safe (checklist)/les candidat(e)s examinent la ligne de tir et s'assurent que l'environnement de la séance est sécuritaire (liste de vérification)
    • use of checklist to check that the personal equipment in use is ????

les démonstrations figurent sur la liste de vérification que la personne-ressource utilise pour surveiller l'atelier.

  • Mettre en œuvre une séance organisée et structurée - les candidat(e)s font des mini présentations

– les composantes des explications et de la démonstration figurent sur la liste de vérification que la personne-ressource utilise pour surveiller l'atelier.

– le plan d'observation fait partie du portfolio

  • Effectuer des interventions qui favorisent l'apprentissage

– les candidat(e)s effectuent des interventions auprès de l'athlète pendant qu'il ou elle tire.

Make Ethical Decisions/Prise de décisions éthiques

  • Appliquer un processus de Prise de décisions éthiques – il s'agit d'une évaluation en ligne sur Internet.

Analyse Performance/Analyse de la performance

  • Décomposer la performance – les candidat(e)s observent la performance, et l'analysent à l'aide du tableau d'analyse de la technique en 5 phases.
  • Corriger la performance – les candidat(e)s font une intervention, et corrigent la performance pendant la séance de tir.

– les candidat(e)s analysent et corrigent aussi la performance pendant les présentations des études de cas.

Planification d'une séance

  • Produire une séance d'entraînement – fait partie du portfolio.
  • Élaborer un plan d'intervention d'urgence – fait partie du portfolio.

NCCP Instructor and Coaching Contexts in relation to the LTAD model

 

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